Kell egy jó projektmenedzser!

Projektmenedzsment

Nyert a benyújtott pályázata? Vegyen egy jó nagy levegőt, mert most kezdődik csak az igazi munka, hiszen a projektet meg kell valósítania, sikeresen el kell számolnia és lezárnia úgy, hogy lehetőség szerint a teljes megítélt támogatás lehívható legyen. Mindezt természetesen gond és szankciók nélkül.

No de, hogy is néz ki egy jó projektmenedzsment munka, mi jellemzi az ideális projektmenedzsert? Következő cikkemben ezt a kérdést járom körbe.

Állítsuk össze a fotódokumentációnkat!

Nincsen olyan pályázat, amelynek elszámolásához ne kellene fotódokumentációt csatolnunk, vagyis ne kellene fotókkal alátámasztanunk, hogy pontosan miként valósult meg a projekt.

A legtöbb Operatív Program (pl.: GOP, TÁMOP, KEOP) eltérően szabályozza, hogy hány darab és milyen típusú képet kell beküldenünk az elszámoláshoz, azonban az alábbi cikkemben részletesen összefoglaltam, hogy általánosságban mire figyeljünk saját fotódokumentációnk összeállításakor.

7 dolog, amire figyeljünk pályázati projektünk ütemezésekor

Diagram

Még a legkisebb és legegyszerűbbnek tűnő pályázati projekt esetén is számolni kell az objektív és szubjektív időkorlátokkal, egy igazán nagy volumenű projekt esetén pedig komoly munkát jelent a projekt tevékenységeinek megfelelő időzítése, ütemezése. A következő bejegyzésemben próbálok hasznos ötleteket adni a leendő pályázóknak, hogy mire figyeljenek projektjük tevékenységeinek ütemezésekor.

 

7 dolog, amire figyeljünk pályázati projektünk ütemezésekor

Néhány szó az elkülönített könyvelésről

Könyvelés

Az összes Európai Uniós és rendszerint a legtöbb hazai forrásból finanszírozott pályázat esetén az adott pályázatkezelő szervezet megköveteli, hogy a beszerzett eszközöket, szolgáltatásokat, szoftvereket és megvalósított építési jellegű beruházásokat a pályázó szervezet ún. elkülönítetten könyvelje és ezt a főkönyvi kivonat és analitika egyértelműen alátámassza.

De mit is jelent az elkülönített könyvelés pályázati szempontból?

Elszámolás és számlakiállítás

Kép

Pályázati elszámolásnál a számla alapvető fontosságú dokumentum, ezért ennek megfelelőssége a projekt egyik kulcsfontosságú mozzanata.

Általánosságban elmondható, hogy bármely pályázati támogatás elszámolásához be kell nyújtanunk az adott építés, felújítás, eszköz vagy szolgáltatás ellenértékét igazoló számviteli bizonylatot – ez legtöbbször a számla -, valamint a kifizetést igazoló bizonylatot – ez rendszerint bankszámlakivonat (átutalás esetén) vagy ritkábban kifizetési pénztárbizonylat (készpénzzel történő fizetéskor).

Természetesen ennél több dokumentumra lesz előreláthatóan szükségünk az elszámoláshoz, az elmúlt években én még nem találkoztam olyan elszámolással, ahol kizárólag a számla és a kifizetést igazoló bizonylat elegendő lett volna (hogy az egyes beszerzések esetén milyen dokumentumokra van szükségünk, az egy későbbi cikk témája lesz).

Most az elszámoláshoz kapcsolódóan kizárólag egy dokumentummal, a számlával szeretnék foglalkozni.